GM und PSA Peugeot Citroen schließen Logistikabkommen

02.07.2012

Detroit / Paris / Rüsselsheim – Als ein erstes Ergebnis ihrer globalen Allianz haben GM und PSA Peugeot Citroen ein langfristiges, exklusives Abkommen geschlossen, wonach der Großteil des Logistikgeschäfts von GM in Europa auf die Firma Gefco übertragen wird. Gefco ist ein hundertprozentiges Tochterunternehmen von PSA Peugeot Citroen und ein erfahrener Dienstleister im Bereich automobiler und industrieller Logistik  -  sowohl in Europa als auch darüber hinaus.

Die Vereinbarung beinhaltet das Gros der Logistikaktivitäten von Opel/Vauxhall, Chevrolet und  Cadillac in Europa (inklusive Russland). Sie umfasst unter anderem Material- und Komponentenlieferungen zu den Automobilwerken, den Transport von Fahrzeugen von den Werken zu den Händlern, und den Transport von Ersatzteilen zu den Verteilzentren.

Das Abkommen ist eine der umfassendsten Vereinbarungen im Bereich automobiler Logistik in Europa. Damit ist GM in der Lage, Kosten zu reduzieren und interne Ressourcen stärker auf das automobile Kerngeschäft zu fokussieren.

GM Vice Chairman Steve Girsky, sagte: „Dies ist der erste Schritt, um Vorteile aus der umfassenden Allianz mit PSA Peugeot Citroen zu ziehen. Die Logistikvereinbarung führt zu Effizienzverbesserungen und Kosteneinsparungen für GM und wir können damit die erwiesene Expertise von Gefco nutzen.“

Philippe Varin, Vorstandsvorsitzender von PSA Peugeot Citroen, fügte hinzu: „Mit dieser Vereinbarung machen wir den ersten Schritt in unserer langfristigen strategischen Allianz mit GM. Damit kann Gefco seine Strategie der Verbreiterung seiner Kundenbasis und des Ausbaus des weltweiten Geschäfts fortsetzen.“

Das neue Logistikabkommen zwischen GM und Gefco kommt im Jahr 2013 zum Tragen.

Am 29. Februar dieses Jahres hatten GM und PSA Peugeot Citroen eine breit angelegte, globale strategische Allianz bekannt gegeben. Sie soll die Stärken und Fähigkeiten beider Unternehmen nutzen, zur Profitabilität beider Partner beitragen und ihre jeweilige Wettbewerbsposition stärken.

About General Motors

General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) and its partners produce vehicles in 30 countries, and the company has leadership positions in the world's largest and fastest-growing automotive markets.  GM’s brands include Chevrolet and Cadillac, as well as Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Daewoo, Jiefang, Opel, Vauxhall and Wuling. More information on the company and its subsidiaries, including OnStar, a global leader in vehicle safety, security and information services, can be found at  http://www.gm.com.

About Peugeot Citroën

PSA Peugeot Citroën. With its two world-renowned brands, Peugeot and Citroën, the Group sold 3.5 million vehicles worldwide in 2011, out of which 42% outside Europe. As Europe’s second largest carmaker, it recorded sales and revenue of more than €59.9 billion in 2011. PSA Peugeot Citroën has sales offices in 160 countries. In 2011, the Group dedicated more than €2 billion to research and development, especially in new energies. Its activities also are involved in financing activities (Banque PSA Peugeot Citroën Finance), logistics (Gefco) and automotive equipment (Faurecia). Presentation related to announcement can be found at http://www.psa-peugeot-citroen.com

About the Gefco Group

GEFCO sets the standard in logistics for industry. Through its six key areas of expertise – Logistics, Gefboxsystem, Overseas, Overland, Vehicle Distribution and Customs and Tax Representation – GEFCO delivers global, innovative solutions in both domestic and international and inbound and outbound logistics for a full range of industrial requirements. Present in some 150 countries, GEFCO ranks among Europe's top ten logistics groups, with turnover of €3.8 billion in 2011. The group has a workforce of 10,300 following the integration of Gruppo Mercurio. With over 300 business locations worldwide, GEFCO is developing its activities in Central Asia, Central and Eastern Europe, Asia, the Middle East, Eastern Asia and South America.

Website: www.gefco.net

GM Forward-Looking Statements: In this press release and in related comments by GM management, our use of the words “expect,” “anticipate,” “possible,” “potential,” “target,” “believe,” “commit,” “intend,” “continue,” “may,” “would,” “could,” “should,” “project,” “projected,” “positioned” or similar expressions is intended to identify forward-looking statements that represent our current judgment about possible future events. We believe these judgments are reasonable, but these statements are not guarantees of any events or financial results, and our actual results may differ materially due to a variety of important factors. Among other items, such factors might include: our ability to realize production efficiencies and to achieve reductions in costs as a result of our restructuring initiatives and labor modifications; our ability to maintain quality control over our vehicles and avoid material vehicle recalls; our ability to maintain adequate financing sources, including as required to fund our planned significant investment in new technology; the ability of our suppliers to timely deliver parts, components and systems; our ability to realize successful vehicle applications of new technology; and our ability to continue to attract new customers, particularly for our new products. GM's most recent annual report on Form 10-K provides information about these and other factors, which we may revise or supplement in future reports to the SEC.